اهدا عضو مرد اعدامی
رونالد فیلیپس که روزهای آخر عمر خود را سپری می کند در نامه ای که از طریق وکیلش منتشر شد، تقاضا کرده بود قلبش به خواهرش اهدا شود که از بیماری قلبی شدیدی رنج می برد.او همچنین خواسته بود یکی از کلیه هایش یا هر دوی آنها به مادر بیمارش برسد که مشکل کلیوی دارد و دیالیز می شود. در نامه ای که از طرف وکیل این مرد منتشر شده، آمده است:او قصد دارد قلب و کلیه اش را به مادر و خواهرش اهدا کند؛ اما حتی اگر چنین امکانی نباشد، او می خواهد همه اعضایش به افراد نیازمند اهدا شود و تا جایی که ممکن است افراد بیشتری از مرگ او سود ببرند.

مقامات قضایی با این تقاضا موافقت نکرده اند. آنها اعلام کردند با توجه به این که این تقاضا در فاصله زمانی نزدیک به اعدام مطرح شده، امکان رسیدگی به آن وجود ندارد. آنها همچنین با اهدای اعضا بعد از اعدام نیز موافقت نکرده اند.

استفان گری، وکیل عضو سازمان اصلاح و احیای اهایو گفته است به رغم این که اهدای عضو اقدامی ستودنی است، مقامات قضایی امکان فراهم آوردن شرایط اهدای عضو برای فیلیپس را در اختیار ندارند. در جواب کتبی این سازمان آمده است:متاسف هستیم که تقاضای شما برای اهدای عضو بعد از اعدام را رد می کنیم. به نظر ما این موضوعی شخصی بین شما، خانواده تان و وکیلتان است و ما کار دیگری در این زمینه نمی توانیم انجام بدهیم.

طبق نامه منتشر شده از سوی مقامات قضایی، جسد فیلیپس پس از مرگش در اختیار خانواده این اعدامی قرار خواهد گرفت و پس از آن آنها خواهند توانست هر اقدامی که می خواهند انجام دهند.

آن پاشک، نماینده شبکه متحد اهدای عضو، سازمانی که در زمینه یافتن عضو مورد نیاز بیماران فعالیت می کند، گفت: فیلیپس قادر نیست اعضای درونی اش را اهدا کند، چرا که این اعضا بعد از مرگ قابل اهدا نیستند؛ اما ممکن است بتواند پوست و چشم هایش را اهدا کند.

این کارشناس در ادامه توضیح داد:برای این که یک نفر بتواند قلب خود را پس از آن که از تپش ایستاد اهدا کند، باید در بیمارستانی بستری باشد. در چنین شرایطی فرد تحت مراقبت های شدید پزشکی است. زمانی که یک نفر مرگ مغزی می شود و قرار است اعضای او اهدا شود، او همچنان به دستگاه وصل است و اکسیژن به درون خونش پمپاژ می شود تا اعضای بدنش زنده بمانند تا زمانی که به طور کامل به شخص پذیرنده عضو منتقل شود.

این نخستین بار نیست که یک محکوم به مرگ درخواست می کند اعضای بدنش اهدا شود. قبل از فیلیپس، زندانی دیگری به نام کریستین لونگو در اورگون آمریکا نیز همین درخواست را داشت. فرمانداری اوراگون با درخواست او موافقت کرد و با موافقت دیوان عالی اعدام او برای مدتی به تعویق افتاد تا فرآیند اهدای عضو انجام شود، اما برای فیلیپس، این اتفاق نیفتاد.

بحث اهدای عضو محکومان به مرگ هرازگاهی با انتشار خبری تازه سر زبان ها می افتد، اما هنوز اتفاق نظر در این باره وجود ندارد و مخالفان و موافقان هر یک دلایلی ارائه می دهند که قابل توجه است. به همین سبب برخی معتقد هستند قانون باید در این زمینه شفافیت بیشتری داشته باشد و پاسخ قاطعی بدهد./ ضمیمه تپش

مترجم: سارا لقایی

منبع: HLN



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 15 آذر 1392 | 16:1 | نویسنده : stAr |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.